dilluns, 9 de maig del 2011

Xarxes no socials


Em recordeu, no? Sóc aquell xicon que penjava reptes científics setmanalment, que compartia curiositats i informacions científiques al bloc, aquell que us animava a participar en la xarxa,... Xarxaaa? Mmmmm, tinc una idea... Síii, per fi, han tornat a estar juntes al meu cap, les ganes d'escriure i les idees.
Com bé sabreu les idees no paren als nostres caps, però les ganes..., les ganes s'han de regar com a una planteta. I eixa aigua no sols la tira un mateix.
La mescla de vacances, floració, oposició (jijijji), peresa... m'ha tingut al marge del bloc, peró la setmana passada el senyor Isidre va agarrar la regadora, la va omplir i va decidir tirar aigua a veure que passava. Isidre, he de dir que em va fer molta gràcia el to d'exigència-indignació del teu comentari, però això sí, et vas esperar al final de les vacances per exigir moviment, eh?.
Siga com siga, el teu comentari ha enverdit les fulles del bloc de nou, perquè està molt bé que Rosa, jo i altres profes ens fem la pilota mutuament o compartim coneixements, però no oblideu que aquest bloc es per i per a vosaltres, els alumnes. Sabem que no som tuenti, facebook o una altra xarxa social, però sí som una societat natural en xarxa.
Camineu per les xarxes, no quedeu atrapats en elles. Sigueu aranyes, no preses.

I amb aquesta reflexió científico-socio-poètica us deixe caure el nou repte setmanal, per què les aranyes caminen per la seua xarxa sense quedar engaxades i en canvi, les seues preses sí?

Bo, us recorde el mail del bloc cienciesapeniscola@gmail.com per qualsevol idea, informació, foto,... que vullgueu aportar. Cadascú segons les possibilitats que ell o ella pense.

Gràcies Isidre.


2 comentaris:

  1. Bé, fa poc que vaig descobrir aquest blog, i et done les gràcies, Jordi, per compartir amb tots i totes aquestes coses tant interessants.
    He buscat un poc d'informació sobre les aranyes. Resulta que no tots el "fils" de la seva xarxa són adhesius. Sols els que formen cercles concèntrics prop del centre; així que l'aranya pot caminar pels fils radials i per l'exterior sense quedar atrapada. En el cas de que tinga que trepitjar un fil amb adhesiu, l'aranya fabrica més fils anomenats "espiral de caça".

    ResponElimina
  2. Molt bé, m'alegra que gent nova participe i aporte, i damunt, si ho fa tant bé com tu...
    Demà penjaré algun afegit a la teua resposta i el nou repte, pensat i redactat per un alumne de 1r.

    Adeu i gràcies.

    ResponElimina