dijous, 13 d’octubre del 2011

Un brindis per El Hierro

Noooooo, no la sacses, brrrrrrrrrrr, poooop !!!!! shhhhhhh!!!!. 
Doncs sí, estem de cel·lebració i amb cava. Què celebrem?, una erupció de coses. Primer que res l'inici de curs tan impetuós que Rosa i vosaltres li heu donat al bloc (benvinguts als primerencs peníscolans); segon, que el bloc comença a universalitzar-se més (gràcies als alumnes de Miami-platja i als de la Cinta de Gandesa); tercer, que feia al voltant de 40 anys que no hi havia cap erupció volcànica a les Illes Canàries;... 
I ací ens parem, i més que informar-vos, el que faré serà donar-vos les eines per a que ho feu vosaltres (els de Miami ja sabeu que estic un poc pesat amb això de què mastegueu vosaltres i no jo). 
Com tots sabeu El Hierro està tenint un episodi volcànic apasionant des del punt de vista geològic i podeu fer un seguiment diari a l'Institut Geogràfic Nacional i a més, ací us deixe un gràfic elaborat per El País que té alguna mitja veritat, però que és prou concís.


Amb tota aquesta informació, ara podem tornar a la metàfora del principi... Noooo, no la sacses, brrrrrrrr, poooop !!!, shhhhhhhh!!! 
Què vol dir aquesta frase i quina relació té amb l'episodi de El Hierro?. No sé si s'enten, ja m'ho direu, però aquest és el nou repte setmanal.  A veure qui ho pot explicar millor. 

Perdona Rosa, no t'ho he comentat, ha sigut pensat i fet.

Fins ara xicones i xicons.



25 comentaris:

  1. Res de perdonar, gràcies a tu per ser tan ràpid en penjar el nou repte. Així l'alumnat pot anar informant-se del que passa a El Hierro i, ja sabeu, contesteu amb criteri, no doneu simples opinions (i si pot ser, sense faltes ;))
    Per cert, soc Rosa (el compte de google m'està donant problemetes)

    ResponElimina
  2. Doncs la reació es que quan sacseges la botella de cava fas presiò i els gasos surten disparats, i el magma surt per el lloc que menos presio té. Jo penso que es això i u he pensat sense mirar per internet...(Si tinc faltes perdoneu)

    ResponElimina
  3. Hola Rosa, sòc Isabel Caldés Riba de 1B d'ESO. Ara mateix em trobo en les illes Canaries un poc lluny e Hierro perque estic a Lanzarote .Crec que aquestes onomatopeies es refereixen a que primer el volcà va fer que hi hagen terremots en gran part de la illa (brrrrrr)el pooop es refereix a la sortida dels gasos del volcà i el shhhh a que va ser baig del oceà.
    Adeu Rosa fins el proxim repte.

    ResponElimina
  4. Hola, soc Victòria Debernardi d'1 d'ESO A. Crec que la frase, tracte dels sorolls que fa un volcà quan diguem que explote. Acumula una enfortiment de pressió que és llibera i fa que faija aquestos sorolls. I són Molt pareguts als de l'ampolla de cava per que també aquesta fa la pressió. Per la qual cosa els dos "fenomens" fan eixe soroll. (Disculpeu els faltes d'ortografia)

    ResponElimina
  5. Hola soc Jonathan de 1 d'ESO A.Jo crec que la erupció volcanica de la isla del Hierro a sigut per el canvi climàtic que ha fet que les oles vaiguen aumentant i que xoquen.Quan xoquen les oles es va fen una ratlla baix l'aigua, de hai surt el terratremol i el terratremol a provocat l'erupció volcànica.Doncs ara pasem a un altre punt.Jo diria que es mes perrillos les pedres que escupix el volcà que la lava.(Espero que no vos haja aborrit amb el text o la historieta tant interesant.

    ResponElimina
  6. Amb el vostre permís vaig a enllaçar-lo al meu moodle, a veure si els meus xicons i xicones primerenques s'animen.

    ResponElimina
  7. Pedro com deia un famós argentí, "la terra és del qui la treballa" així que avant i gràcies per treballar-la.

    ResponElimina
  8. Hola soc Ivan de Miami Platja de 1 d'eso B. Jo no estic molt segur pero crec que es refereix a que al sacsegar esprodueix i després es el soroll del terratremol.

    ResponElimina
  9. Hola som Marielena i Xènia de 4t d'ES0 A de l'institut La Pineda a Badalona. Jo crec que aquesta metàfora es refereix a quan el volcà comença a sortir de l'aigua formant-se i després com es veuen sortir roques volcàniques, els gasos i la lava.

    ResponElimina
  10. Ainoa Fernández Noguera20 d’octubre del 2011, a les 16:56

    Hola som Ainhoa y Dori, som de la Pineda y estudiem 4tA.
    Nosaltres opinem que la reacció es com per exemple: quan sacseges l´ampolla de cava fas pressiò i els gasos surten disparats, i el magma surt per el lloc que menys presio té.

    ResponElimina
  11. Susana ,SUkaina y Tamara20 d’octubre del 2011, a les 16:57

    hola somos Susana Fajardo,Sukaina Azgoudi i Tamara González y somos de 4º de la eso de "La Pineda" Badalona (Barcelona). y vamos a intentar explicar la frase: Para nosottras esa frase nos muestra la erupción que ocurrió debajo del agua en el Hierro ya que fue muy fuerte y muy ruidosa ,hecho lava pero x suerte no pilló a nadie en la isla .

    ResponElimina
  12. Sóc alumna de IES LA PINEDA del curs 4ESO
    No estic segura però penso que aquestes expressions té que a veure amb el volcà...

    ResponElimina
  13. Hola, som de La Pineda(Badalona), 4t ESO A, Nosaltres creiem que la metafora vol dir, que es quan el volca s'activa i començan a surtir el gasos, la lava i les roques volcàniques (piroclasts).

    ResponElimina
  14. Hola som alumnes del institut IES LA PINEDA i la nostre opinio es que la metafora vol dir que si el volca al sacsejarse es produeix la erupció i llavors el magma surt a la superficie.

    ResponElimina
  15. Hola som alumnes del institut IES la pineda i la nostre opinió es que la metàfora es quan un volca és produeix una erupció i aparecen en sortir , lava, gasos i piroclats.

    ResponElimina
  16. No sé tu Rosa, però jo estic supercontent de com hem començat el blogcurs. Moltíssimes gràcies a tots i totes per la participació. Hi ha tres instituts que són nous al bloc (La Pineda, Terra Alta i Joan Miró de Miami). Tot això ens fa ganes de donar-li gas al bloc de valent. Així que deixaré la resposta del repte fins el dilluns o dimarts per si algú encara vol completar un poc més la resposta. A veure si de pas ix una illa nova, jijijiji.

    ResponElimina
  17. hola soc Eloi Domenech de 1ºB i crec que la pregunta vol dir que el magma d'un volca es crea a partir d'una reaccio de les peces tectoniques, com que xoquen, o es mouen bruscament...
    Aixo vol dir que com quan una botella de cava la sacces surt l'espuma, pasa el mateix amb un volca quan les plaques xoquen o es mouen
    bona nit

    ResponElimina
  18. Hola sóc Jose Martos de 1º a. jo cerec que aquesta metàfora fa referencia als sorrolls que fa el volcà cuan entra en erupció.No la sacses fa referencia a els temblors de la terra (activitat sísmica).El brrrrrr fa referencia a quan sorgeix el forat i començen a sortir els gasos i magma. El poooooop fa referencia a quan ja començen a sortir roques. El shhhhhhh fa referencia a quan el magma reacciona amb l'aigua i sorgixen mols de gassos de la superficie marina. Aquesta es la meva opinio.

    ResponElimina
  19. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  20. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  21. Hola, sóc Guillem Folqué de l'ies terra alta , gandesa.
    Jo trobo que un volcà i una botella de cava tenen conseqüències en comú: el volcà primer i pasen unes coses, primer venen les sacsejades sísmiques que es lo s'acsejament de la botella, després surt la erupció perquè els moviments sísmics han trencat la fina capa de pedra que fa que el volcà no li surti la lava, quan surt la lava, En el moment de LA BOTELLA de cava es quan surt la bromera.

    ResponElimina
  22. hola soc carlos gonzalez de la masia (barcelona) aso meu a comentat una persona de peñiscola amic meu que juga a futbol am el peñiscola i esta molt be et felicite rosa m'agrada molt

    ResponElimina
  23. Quin orgull entrar en la cantera del Barça! Moltes gràcies per llegir-nos, estem molt contents d'aquest inici de curs.
    Uf, haurem d'anar pensant en reptes relacionats amb el futbol.

    ResponElimina
  24. Soc Jonathan. ja era hora de que possasem un altre repte.Hi a més de futbol.Ttttttttttttttttttttttttttoooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaa.per fi.

    ResponElimina
  25. NEEM A PEÑISCOLA DEMÀ JAJAJA YA US ENVIAREM ALGUNA COSETA! :D JAJAJAJ !

    ResponElimina